راهنمای خرید کاشی بین کابینتی

راهنمای خرید کاشی بین کابینتی
کاشی بین کابینتی چیست؟

 امروزه برای داشتن یک آشپزخانه با فضای خاص و زیبا، عوامل متعددی در کنار یکدیگر قرار دارند. در طراحی فضای داخلی آشپزخانه، در کنار وسایل و کابینت ها، المان دیگری با عنوان کاشی بین کابینتی نیز استفاده می شود که زیبایی و جلوه ای خاص به آشپزخانه شما می بخشد. در واقع این کاشی ها برای پوشش دادن دیوار و زیبایی بیشتر فضای خالی بین دو کابینت مورد استفاده قرار می گیرند.
هرچند که این کاشی ها در گذشته نیز کاربرد داشتند و استفاده می شدند؛ اما در حال حاضر در طرح ها، مدل ها و رنگ های متنوع تری تولید و عرضه می شوند که کیفیت و جذابیت بهتری دارند. آشپزخانه قلب خانه است و همه اعضای خانواده و به خصوص خانم ها، زمان زیادی از روز را برای پخت و میل کردن غذا در این محیط سپری می کنند. به همین دلیل هم زیبا سازی این فضا می تواند نقش موثری را در بالا بردن روحیه افراد ایفا کند.
کاشی های بین کابینت طرح ها و مدل های متنوعی دارند. اگر شما هم قصد تغییر در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید. کلینیک ساختمانی جوانمردی، بزرگترین مرکز خرید کاشی و سرامیک در اصفهان آماده خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز می باشد.

انواع کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی سرامیکی

 از پرکاربردترین و پرطرفدار ترین کاشی های بین کابینتی، کاشی بین کابینتی سرامیکی است. که با توجه به پیشرفت تکنولوژی چاپ، با تنوع بالایی از این نوع کاشی روبرو هستیم. کاشی های سرامیکی ویژگی های زیادی دارند که مقاومت بالای آن ها در برابر گرما، ضربه، خراش و آب از مهم ترین آن ها است. قیمت این کاشی ها به تقریبا ارزان و مناسب است، به سادگی نصب شده و دوام زیادی دارند. طرح گل و عناصر طبیعی، سنگ و چوب از محبوب ترین طرح های کاشی های بین کابینتی سرامیکی هستند.

کاشی بین کابینتی سنگ طبیعی

 سنگ طبیعی از ویژگی های منحصر به فرد و خاصی برخوردار است و به همین دلیل هم انتخابی عالی برای استفاده بین کابینت های آشپزخانه به شمار می آیند و در مدتی زمان کوتاه، فضای لاکچری و لوکس را به فضای آشپزخانه شما القا می کنند. از پر مصرف ترین و بهترین انتخاب ها، سنگ گرانیت و مرمر است. این کاشی ها ظاهر بسیار زیبا و مقاومت بالایی دارند، اما قیمت خرید و نصب آن ها بالاست. این کاشی ها شیار دارند و تمیز کردن آن ها کمی دشوار است. همچنین این سطوح متخلخل لک و آب را جذب می کند، و لازم است تا مداوم تمیز شوند.

کاشی بین کابینتی پرسلان

 نوع پیشرفته سرامیک، کاشی پرسلان است. این کاشی ها متراکم تر بوده و زیبایی و دوام بیشتری در مقایسه با سایر مدل ها دارند. علاوه بر زیبایی، نصب و نگهداری آسان، دوام بالا در برابر رطوبت و سایش و قیمت مناسب از مزیت کاشی های بین کابینتی پرسلان است.

کاشی بین کابینتی شیشه ای

برای آشپزخانه هایی که سبک مدرن و معاصر دارند، می توان از کاشی بین کابینتی شیشه ای استفاده کرد. این کاشی ها نور را بازتاب کرده و محیط آشپزخانه را بزرگتر و روشن تر نشان می دهند. کاشی های آیینه ای به صورت یکدست نصب شده و هیچ اتصالی بین آن ها نیست و به همین جهت ظرافت و سادگی خاصی دارند. این مدل همچنین به راحتی تمیز می شوند.

کلینیک ساختمانی جوانمردی

کلینیک ساختمانی جوانمردی ارائه دهنده انواع کاشی و سرامیک در اصفهان به بهترین قیمت در تنوع بالا

مزایای کاشی بین کابینتی

قیمت کاشی و سرامیک در اصفهان

شستشو و نظافت آسان مهم ترین مزیتی که کاشی های بین کابینتی از آن برخوردارند این است که به سادگی تمیز می شوند، بنابراین نیازی نیست که هرسال آن ها را تعویض کنید.

مقاومت بالا در حرارت و ضربه

آشپزخانه به دلیل پخت و پز و رفت و آمد بالا، گرمای زیادی دارد، کاشی های بین کابینتی، در برابر حرارت و گرما ترک نخورده و آسیب نمی بینند.

تنوع رنگ

 این کاشی ها از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردارند و برای شما هیچ محدودیتی ایجاد نمی کنند. و شما با توجه به سلیقه خود می توانید کاشی انتخاب کنید.

هماهنگی کاشی بین کابینتی سایر المان ها

 اینکه بین کاشی های بین کابینت و سایز اجزای آشپزخانه هماهنگی وجود داشته باشد، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و نسبی است. اما در نظر داشته باشید که دکور آشپزخانه شما چیزی است که می توانید با آن شخصیت خود را به نمایش بگذارید.
بنابراین لازم است که این هماهنگی رعایت شود. برای هماهنگی کاشی بین کابینتی دیگر المان های دکوراسیون آشپزخانه موارد زیر را در نظر داشته باشید:
در قدم اول می توانید از استاندارد ها قدیمی استفاده کنید؛ برای یکی از سطوح رنگ خنثی و برای دیگری رنگ های متضاد و شاد را بکار بگیرید. این تکنیک دقیقا مثل ست کردن شلوار جین مشکی با پیراهن رنگی است. کف و کابینت های مشکی با کاشی های بین کابینتی سرامیک آبی و یا شیشه ای، جلوه ای زیبا دارد.
همچنین می توانید برای هر دو سطح از الگو کمک بگیرید؛ هرچند که اینکار کمی جسورانه است؛ اما اگر درست انجام شود، نتیجه ای خیره کننده و منحصر به فرد دارد. برای انتخاب کاشی و سرامیک آشپزخانه پیشنهاد می کنیم تا مقاله راهنمای انتخاب کاشی و سرامیک آشپزخانه را هم مطالعه نمایید.  توصیه می شود، متریالی را بکار ببرید که در سایه، مشابه یکدیگر باشند. مثل ترکیب کابینت ها و سرامی کف به رنگ کرم و کاشی های بین کابینتی شیشه ای یا سنگی.
بهتر است که کاشی های بین کابینتی خود را بعد از نصب کابینت انتخاب کنید.انتخاب نهایی کاشی بین کابینت؛ از از رنگ گرفته تا طرح، استایل و جزئیات، همیشه یک چالش بوده و سخت است. برای انتخاب کنید.

نکاتی برای انتخاب بهترین کاشی بین کابینتی

• کاشی بین کابینتی فلزی، موزاییک های با ظاهر فلز هستند، که نمایی مدرن به می بخشند.
• اگر طرفدار رنگ های سرزنده هستید، سعی کنید از تضاد رنگی استفاده کنید.
• برای مشخص تر بودن رنگ ها، از متریالی استفاده کنید که انعکاس رنگ و جذابیت بصری خوبی داشته باشند.
• هماهنگی کاشی های کف و کاشی های بین کابینت، برای ایجاد ظرافت در فضا، ضروری است.
• از کاشی های بین کابینتی می توانید روی کل دیوار و یا تنها بین کابینت ها استفاده کنید.
• می توانید برای داشتن بافت و رنگ بیشتر، کاشی های بین کابینتی را تا سقف ادامه دهید.
• استفاده از این کاشی ها برای قسمت پست سینک و بالای اجاق گاز، ظاهر خوبی را ایجاد کرده و جلب توجه می کند.
• استفاده از کاشی های طرح سنگ مرمر و آجر، ظاهری طبیعی به آشپزخانه می بخشد.
• برای آشپزخانه هایی با رنگ های تند و شلوغ، استفاده از کاشی بین کابینتی با طرح ساده و رنگ ملایم، فضا را به تعادل می رساند.
• برای آشپزخانه هایی که دکور ملایم و مدرن دارند، استفاده از کاشی های رنگی و طرح دار، جلوه ای متفاوت در فضا ایجاد می کند.

اهمیت استفاده از کاشی بین کابینتی

 معمولا در گذشته همه قسمت های آشپزخانه، حتی بخش های پشت کابینت نیز به صورت یکدست با یک طرح از کاشی پوشیده می شد. اما امروزه، برای زیبایی بیشتر این فضا، از متدهای جدیدتری استفاده می شود. در حال حاضر؛ حد فاصل بین دو کابینت پایینی و بالایی، با کاشی بین کابینتی پوشیده می شود تا فضایی و خاص و ویژه را در آشپزخانه ایجاد کند.
طراحی و تولید کاشی های بین کابینتی به گونه ای انجام می شوند که شستشو و تمیز کردن آن ها آسان باشد. این کاشی ها در هر قسمتی از آشپزخانه که بکار گرفته شوند، مانع از نفوذ و سرایت آب و رطوبت به سطح زیرین خواهند شد. هرچند که برای طراحی قسمت های مختلف آشپزخانه دست شما برای استفاده از المان های مختلف باز است، اما برای بخش هایی مثل پشت اجاق گاز و پشت سینک که در معرض چربی، و شستشوی زیاد هستند؛ بهترین و کاربردی ترین گزینه، استفاده از کاشی های بین کابینتی است که به سادگی تمیز می شوند.
به طور کلی، انواع کاشی بین کابینتی در فروشگاه کاشی و سرامیک در اصفهان، برای افزایش زیبایی با متریال و رنگ های خاص تولید و عرضه می شوند و لازم است که با سایر وسایل آشپزخانه هارمونی داشته باشند. این کاشی ها ضمن زیبایی، از مقاومت نسبتا بالایی هم برخوردارند، به طوری که حتی بعد از سال ها، نه از زیبایی آن ها کم شده و نه دچار آسیب خواهند شد.

خرید تجهیزات ساختمانی در اصفهان

برای مشاوره خرید و استعلام قیمت انواع کاشی و سرامیک در اصفهان با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *